Få en anden til at tjekke din webmail eller sæt autosvar på
Det er vigtigt at skabe sig en god webmail, såsom hos https://www.simply.com/dk/webmail/
Og når det spiller så godt, så er det også svært at lægge den fra sig, hvorfor man hurtigt kommer til at gøre den til en indfaldsvej for mange af de steder, som man har kontakt med.
Det kan være firma, fritid, familie og meget andet, og man laver måske en separat webmail til de enkelte aspekter, så de er delt op efter emne.
Dette medfører så også, at der kommer mange webmails, som man skal tjekke med jævne mellemrum, mens andre måske ikke er så vigtige, men der vil stadigvæk være mange, man skal holde øje med.
Det bliver noget, som man tjekker som det første om morgenen, og man skriver lige de sidste mails, når man er på vej i seng, også selvom der er tale om arbejdsmails.
Det kan blive for meget af det gode, selvom de webmails virker lige efter hensigten.
Brug din webmail, når det er nødvendigt
Måske er man så i den position, hvor man kan have en medarbejder eller en assistent, der kan tjekke ens mail for en nogle gange, så man kan tage sig af andre sager.
Eller også kører man lige ens webmail gennem et filter i form af en person eller et system, så man i nogle perioder kun får de mails frem, som der er brug for at svare på og er vigtige.
Det er jo ikke alle mails, der har lige stor betydning, men nogle mennesker kan godt føle et ansvar for at skulle besvare alle mails – og så kan det stresse en at se så mange ubesvarede mails!
Derfor bør man huske at lægge den webmail fra sig, når man har fri, selvom man kan tilgå den på mange fronter.
Og når man holder ferie, så sætter man et autosvar på, så man først besvarer mails, når man er hjemme fra ferie igen.